søndag den 21. december 2008

Glæden ved livet

Du har stensikkert set alle programmerne på TV. Alt lige fra "Du er hvad du spiser" med Lene Hansson på TV3 til "Comedy Kuren" med Henrik Bruhn på TV5. Der er snart ingen tv-station der ikke har et eller andet program som skal deltage i Public Service ideologien som mest af alt minder om enten en massepsykose eller en hjernevask i makrostørrelse.

Misforstå mig endelig ikke. Jeg er fuldkommen enig i, at det er vigtigt vi alle får sunde vaner med hensyn til hvad vi indtager af mad, men samtidig irriterer det mig voldsomt at hele to aviser OG sågar TV2 News gik ind på historien om sukkerafgifter som den endegyldige løsning på "fedmeproblemet" ...

Min kone sagde det
Min dejlige hustru, som normalt aldrig lader sig irritere af noget sagde faktisk: "Det lyder ikke særligt pænt!" når de omtaler folk som "fede". Vi har fået en tendens til at se alting som et problem. Ganske som med rygningen. Når der på cigaretpakken står: "Rygning generer dine omgivelser"... Gu gør de ej — og da slet ikke hvis man selv færdes i rygerkredse. I dét publikum er ex-rygere som jeg normalt p*sse-intolerante mennesker, men jeg er også dér anderledes end flertallet, for jeg accepterer alle, uanset om de ryger eller ej, om de er tykke eller tynde, unge eller gamle. Altsammen et spørgsmål om HOLDNINGER til sine medmennesker.

Derfor denne blog
Derfor kom tanken om denne blog. Faktisk var det en sms fra min søster jeg blev mindet om, med denne sætning: "Hellere rund og glad end i seng uden aftensmad." Vi må være mere tolerante over for hinanden, og gøre vores til at stoppe denne forbistrede negativitet som ødelægger de mellempersonlige relationer. Lad os dog prøve at vise vores glæde gennem vores væsen, uanset om vi er store eller små ...

Glædelig jul, og Godt nytår. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar